štvrtok 14. marca 2013

Internátna oslava a gaštanové guličky


Pripraviť hoci len malé občerstvenie na oslavu v internátnych podmienkach bez rúry na pečenie si vyžaduje impovizáciu :) Treba však uznať, že aj keď naša kuchynka neposkytuje veľký komfort, aj tak je lepšia ako na mnohých internátoch (oproti mnohým taktiež horšia, proste taký priemer). Dnes vám ju predstavím spolu s receptom na gaštanové guličky - pomerne rýchle, nenáročné sladkosti, ktoré sa nemusia piecť. Aj keď je jesenná sezóna gaštanov už za nami, gaštanové pyré kúpite v potravinách po celý rok.

takto nejak vyzerá naše nenáročné pohostenie na oslavách a chodboviciach







Tadááá... kuchynka je veľká asi ako moja izba (3,5x2,5metra) a je spoločná pre celé poschodie, čiže cca 40 ľudí. Štyri dvojplatničky, dve umývadlá, chladnička. Všetko. Ja s mojim milým máme našťastie chladničku vlastnú, na izbe. V tej spoločnej prebývajú rôzne divorastúce tvory a plesne.


Takže v tomto nehostinnom prostredí vzniká väčšina mojich "výtvorov". No všetko sa dá. Kuchynka už hostila množstvo palacinkovíc, každoročnú Mikulášsku kapustnicovicu, flambovanie (digestor prežil), ... A o necelé tri mesiace bude už len spomienkou...

Naposledy sa oslavovali meninoví Matej, Matejka a Roman. Na konci februára. A ja som si od mojej tety doniesla jednoduchý recept na gaštanové guličky. Ideálny pre internátne kuchynky :) Alebo začínajúcich kuchárov.


na "pečenie" 50 guličiek potrebujeme: 
2 balenia gaštanového pyré (spolu 500g)
120g detských piškót
1 vanilkový cukor
1 lyžica práškového cukru ( nemusí byť, pyré je dosť sladké aj bez toho)
2 lyžice rumu (ja som dala amaretto a bolo to fajn aj s tým)
25 - 30ks rozmrazených / kozervovaných višní

na obaľovanie:
100g horká čokoláda (aspoň 52%)
30g Cery (osvedčila sa mi viac ako maslo)

Piškóty si najemno nastúhame (alebo pomelieme), pridáme k nim rozdrobené gaštanové pyré, cukor a rum a vypracujeme kompaktnú hmotu. Lyžičkou si naberieme z tohto cesta a vytvarujeme v dlaniach guličku veľkú približne 2 - 2,5cm. Tú si v ruke rozpleštíme na placku, do stredu vložíme polovicu odkôstkovanej a odkvapkanej višne, zabalíme a vytvarujeme znovu do tvaru guličky. Každú guličku namáčame do roztopenej čokolády s Cerou a vložíme do papierového košíčka. Na vrchu môžeme posypať na ozdobu nasekanými mandľami. Necháme minimálne hodinku v chladničke, aby guličky a čokoláda na povrchu stuhli. Výhodou je, že guličky si môžete pripraviť aj niekoľko hodín vopred a na oslavu ich už len vytiahnuť hotové z chladničky. 

Chutné maškrtenie vám prajem :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára